לאחר עבודה מאומצת של יו״ר האיגוד אלירן אליה, המנכ״לית מירב אתרוג בר, וחברי הנהלת האיגוד: טל גרניט, יסמין קיני ועידן הובל ובשיתוף פעולה פורה עם הנהלת קרן רבינוביץ’, עודכן מנגנון התגמול ליוצרים.ות שביימו וגם כתבו את סרטם, כך שישקף את מלוא תרומתם היצירתית.
עד כה, יוצרים.ות ששילבו כתיבה ובימוי קיבלו תגמול מופחת, במקום 10% עבור הבימוי ו-6% עבור התסריט (סה״כ 16%), הקרן הגבילה את התגמול ל־12.5% בלבד. מהיום, בחוזים החדשים של הקרן, מנגנון התגמול תוקן: יוצר.ת שכתב וביים יקבל את מלוא הגמול. 10% על הבימוי + 6% על התסריט, גם כשמדובר באותו אדם.
שיתוף פעולה מקצועי הושג גם עם הנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה, במסגרתו עודכן שכר המינימום לבמאי.ית בהסכמי הקרן. שכר המינימום עלה מ- 7% ל- 10%, וכעת שכר הבמאי.ת נע בין 10% ל- 15% מתקציב ההפקה.
אלירן אליה, יו״ר האיגוד:
״אלו צעדים ראשונים ומשמעותיים בדרך לשינוי עמוק ביחס למעמד הבמאי.ת בישראל. מדובר לא רק בתיקונים כלכליים, אלא בהישגים חשובים, שמבטאים הכרה משמעותית במורכבות, בהשקעה ובתרומה הייחודית של הבמאי.ת שלרוב גם כותבים את הסיפורים שהם מביימים. אני מודה למנכ״ל קרן רבינוביץ, יואב אברמוביץ, ולמנכ״לית הקרן החדשה, אוראל טורנר על ההקשבה והמחויבות לשינוי שמכבד את היוצרים והיוצרות״.
מירב אתרוג בר, מנכ״לית האיגוד:
״כאיגוד מקצועי מטרתנו להוביל מהלכים רחבים שיביאו לחיזוק מעמד הבמאיות והבמאים בתעשיה, לשיפור תנאי העבודה, השכר ונאותות ההפקה. אני רוצה להודות להנהלות קרן רבינוביץ והקרן החדשה על ההקשבה והנכונות לסייע. אנו ממשיכים בימים אלו לפעול גם מול שאר קרנות הקולנוע כחלק ממהלך רחב לחיזוק מעמד הבמאי.ת ולהבטחת הזכויות והתגמול הראוי״.
