21 במאי 2024

החל מה-3/7 || קורס חדש: אשכול תסריטאות: סדנה לכתיבת סצנות ודיאלוג עם דקלה קידר

החל מה-1/7, 18:00 – 20:00 || קורס חדש: אשכול תסריטאות: סדנה לכתיבת סצינות ודיאלוג עם דקלה קידר (שעת אפס) | ת״א תרבות דה וינצ׳י

שבנו לפעילות! אשכול תסריטאות של איגוד הבמאיות והבמאים יוצא לדרך עם סמסטר הקיץ ואיתו מגיע קורס ההמשך לקראת כתיבת תסריט עלילתי באורך מלא:
סדנה לכתיבת סצינות ודיאלוג עם היוצרת דקלה קידר (שעת אפס):

הקורס יחל ב-1/7 ויתקיים בימי שני בין 18:00-20:00 ללא הפסקה. התוכנית תכלול 4 מפגשים, ותסתיים ב-22/7

הסיפור שאנו מבקשים לספר לצופה, ובמיוחד כזה שאנחנו עובדים עליו בתהליך מתמשך לאורך זמן (כלומר חושבים עליו, כועסים עליו, שמחים בו, מתלבטים בו, עוזבים וחוזרים וחוזר חלילה) הוא סיפור שבטוח כבר יש בו עומק. יש בו מורכבות. אנחנו מכירים היטב את הדמויות, על חולשותיהן וחוזקן. אנחנו יודעים “על מה”. אנחנו יודעים למה אנחנו. אך בסופו של דבר, כדי לספר את כל זה בתסריט – עומדים לרשותנו רק שלושה כלים:

פעולה, תמונה ודיאלוג.

בארבעה מפגשי כתיבה אינטנסיבית – נחקור איך בתוך הנתון המגביל הזה, נמצא את החופש ואת המרחב להשתמש בדיאלוג (בפני עצמו וכחלק מסצינה) ככלי משמעותי שבכוחו לחזק, להניע ולהשפיע על כל מרכיבי הסיפור: הדמות, העלילה, תהליכים רגשיים, הטון הקולנועי, ולא פחות מזה – למצוא בכל אלה את קולנו שלנו, ככותבים.

בחלקו הראשון של המפגש נכתוב (ונקרא). בחלק השני נפענח את התובנות והגילויים על הפרויקט האישי שלנו, נגדיר את המשימה להתקדמות האישית בהמשך השבוע.

מפגש 1  – 1/7: התעלומה: מה קדם למה, הדמות, הסיפור, ומה ההחלטות שעלינו לקחת מאחורי הקלעים בכתיבת הסצינה? מה ההחלטות שכדאי לגלות תוך כדי כתיבה?

מפגש 2  – 8/7:שקרים וסודות: כיצד נשמיע את קולה של דמות שהיא לא אנחנו, בסיפור שהמצאנו אבל לא באמת קרה, ובמיוחד כזו שאיננו מזדהים איתה, באופן אמין ומשכנע?

מפגש 3  – 15/7: מה הדיבור: איך אנשים מדברים? ואיך הם לא מדברים? מתי דמויות מדברות “כמו בחיים”?  כיצד נוכל לבטא מורכבות דרמטית – קונפליקט – עימות – אך ורק באמצעות דיאלוג? האם תמיד חייב להיות פער בין מה שנאמר לבין הכוונה של הדמות?

מפגש 4  – 22/7 מפגש מסכם : ניתוח וצפייה בסצינות קיימות תוך תרגול הנושאים שעבדנו עליהם, ותרגיל מסכם העוסק בנאמנות (כן כן) לסיפור שאנחנו מבקשם לספר.

 

דקלה קידר סופרת ותסריטאית, מלווה תהליכי פיתוח בכתיבה. מלמדת בסם שפיגל ובצלאל.

יוצרת הדרמה “שעת אפס” שזכתה בפסטיבל קאן, פסטיבל ברלין ובפרסי האקדמיה. כותבת את הקריינות של שי אביבי ב”בואו לאכול אתי” מאז 2010.

מחיר מסובסד לחברי איגוד הבמאיות והבמאים – 750 שקלים
מחיר מוזל לחברי איגודי היוצרים האחרים – 1000 שקלים
מחיר מלא לקהל הרחב : 1250 שקלים
להרשמה לקורס

>> על מנת להצטרף לקורס יש להגיש:

> עמוד אחד של סינופסיס / תקציר של הפרויקט עליו אתם עובדים
> מכתב למנחה שמפרט מאיפה הגיע הרעיון, איפה אתם-ן מרגישים-ות שאתם-ן עומדים-ת איתו כרגע, מה כבר כתוב לכם-ן עכשיו (תסריט מלא/ טריטמנט/ סינופסיס/ אאוטליין), מה החולשות שלכם-ן?, על מה הייתם-ן רוצים-ות לעבוד? מה יעזור לכם-ן להתקדם?
<הקורס נבנה כסדנת המשך לקורסים הקודמים באשכול התסריטאות, אך יהיה פתוח גם לתלמידים-ות שלא לקחו חלק בקורסים הקודמים>

לינקים לקורסים הקודמים באשכול התסריטאות: 
אשכול תסריטאות – קורס פיתוח סרטים באורך מלא בהנחיית אביטל בקרמן, מנהלת פיתוח, קריאה ומיון בקרן הקולנוע הישראלי
שני הקורסים יהיו זמינים שוב בשנה הבאה, טרם נקבעו תאריכים סופיים.