10 ביולי 2019

היצירה הדוקומנטרית בעידן של פוסט-אמת

במסגרת אירועי פסטיבל הקולנוע ירושלים (25/7-4/8) יקיימו הפורום הדוקומנטרי בישראל ומכון ון ליר בירושלים בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, יום עיון בנושא: היצירה הדוקומנטרית בעידן של פוסט-אמת. הכניסה חופשית

יום העיון יתקיים ביום א’ (28/7), בין השעות 14:00-17:45 בסינמטק ירושלים, ויכלול שלושה מושבים:
תוציאו את הפלאפונים תפתחו את הסטוריז!; מי מספר את הסיפור? מחשבות על קשרים בין יצירה לזהות בדוקו ההיסטורי; דוקומנטרי vs עיתונות. הכניסה חופשית!

לו”ז מתוכנן:

14:00 דברי ברכה

14:15 – 15:15 מושב ראשון – תוציאו את הפלאפונים תפתחו את הסטוריז!
איך מספרים סיפור “אמיתי” בעידן של פוסט אמת? האם השימוש בחומרים א-קולנועים מגביר את ה”אותנטיות” של היצירה הדוקומנטרית, או שמא גורם לה להראות חובבנית יותר? האם התשובה להפקות הדוקו הענקיות ועטורות התקציבים היא דווקא הדוקו המשפחתי האינטימי?
בהשתתפות: אבנר פיינגלרנט, ג’ולי שלז, טלי שמש, אסף סודרי, ד”ר יעל שנקר

 15:30 – 16:30 מושב שני – מי מספר את הסיפור? מחשבות על קשרים בין יצירה לזהות בדוקו ההיסטורי
בעידן שבו נדמה שהביוגרפיה והמוצא של המספר חשובים לא פחות מהסיפור עצמו, יוצרים דוקומנטריים רבים מנסים למצוא לעצמם קול אישי ונמנעים מעיסוק בנושאים נפיצים שאין להם נגיעה זהותית אליהם. האם המצב הזה משרת את הקולנוע הדוקומנטרי, או שמא מגביל אותו?
בהשתתפות: אסנת טרבלסי, יסמין קיני, ד”ר אבי שילון, מיטל אבוקסיס

 16:45 – 17:45 מושב שלישי – דוקומנטרי vs עיתונות
כשאמון הציבור בעיתונות הולך ומתדרדר, הקולנוע הדוקומנטרי דווקא מצליח לסחוף אחריו את ההמונים ולבצע שינוי אמיתי. מאות כתבות תחקיר נגד מייקל ג’קסון ואר קלי לא הצליחו להביא לשינוי התודעתי שיצרו סדרות הדוקו “לעזוב את נוורלנד” ו”לשרוד את אר קלי”. האם מדובר במהפכה?
בהשתתפות: אבנר שביט, מיקה תימור, יותם פלדמן, בן שני, גיא רולניק

לאיוונט בפייסבוק